2013-01-22

Människor av betydelse!

Det finns några människor i min omgivning som betyder extra mycket för mig, några står mig väldigt nära, andra inte så nära men de är betydelsefulla för mig!
Och jag har tänkt på att man kanske inte alla gånger ger de människorna så mycket bekräftelse på att dom verkligen är viktiga som man skulle!

Så därför, kommer den här!

Mamma, pappa, kryddan:ni ställer upp i vått och torrt, ni är klagomurar som lyssnar och säger ifrån om ngt är tokigt!

Mina kära syskon med bihang: skratt, tårar, allvar, trams, tokigheter och tråkigheter, alltid finns ni här, för oss och framför allt för barnen!

Sofi och Daniel: ingen kan prata allvar som vi för att i nästa stund brista ut i en hysterisk fnitterattack! I motgång finns ni här och i medvind hänger ni glatt på!

Moster Lotta: ingen kan väl prata allvar med mig som du, på ett sätt som inte många kan. Alltid ett telefonsamtal bort med kloka ord!

Marie: min klippa! Du är den som verkligen är ärligheten själv, när man som minst ser problemen själv!

Svägerskan Elin: alltid redo för vin, kaffe eller bara en pratstund! Underbart för själen!

Ecco: min inspiration, du är en fantastisk mamma som visar att man kan gå genom eld för sina barn! Du är guld värd när vardagen är tuff!

Annelie: du får mig att fortfarande känna mig som 19, i våra glansdagar, du vill fortfarande veta hur jag mår även om våra liv är så olika! Guldkorn!

Mange och Sandra: det är så underbart att skratta tillsammans med er, att vi har hittat så bra, och att ni trots allt ändå bjuder på kaffe, även om vi är dåliga på att hitta tid!

Alla ni andra som kan tänkas känna er träffade, ta åt er!
Ni som finns i min närhet betyder mer än ni tror! Alla som orkar lyssna och orkar diskutera i all oändlighet! Ni som frågar hur man mår och som faktiskt vill veta svaret!

Sist men absolut inte minst! Min älskade man: du frågar varje dag hur det varit på jobb, du frågar hur jag mår, du går aldrig hemifrån utan att ge mig en puss, du unnar mig tid med vänner, tid själv, du är den som jag kan vara 100% ärlig mot, som kan ta all min surhet och grinighet och ändå står kvar.
Du ställer upp för hela min familj, även om ingen ber dig.
Du har gett mig två underbara barn och en fin familj!
Jag älskar dig!


- by iza in iPhone

Inga kommentarer: