2013-04-22

Ungar, blommor och panik!

Efter dagishämtning körde vi till Toys'r'us för att Filip skulle få välja en leksak nu när han är helt blöjfri dagtid.
Sam var ju också överlycklig och sprang runt och skrek "bäjjan" vilket betyder Bärgarn, och överallt fanns ju grejer med Blixten McQueen på. Gissa om han var i extas.

Vi hade ju tänkt att Filip skulle få ett par inlines eller en sparkcykel. Något för STORA pojkar ju.
Men nej, han fastnade vid Avengers-grejerna.
-Mamma jag vill ha Thors hammare!
- Nej, du får ingen hammare
- Mamma jag vill ha Captain Americas sköld,
-Nej du får inte den skölden (man kunde ju skjuta grejer med den).
- Mammaaaaaaa! Snääääälla!
- Nej.
- Ok, då vill jag ha Hulkens jättehänder!
*suck*
Ser ni trenden liksom?

Det slutade med att Filip fick en Ironman-mask och en ny Avengers-film.
Sam fick en dockvagn och en Bärgarn-film!
Alla nöjda! Mest barnen och vi var nöjda med att kunna lämna affären hel!

Jag har plockat lite i rabatten idag, hittade liljor som börjar peta upp ur jorden. Jippie!
Har också tagit två små skott på mina pelargoner. Nu börjar det verkligen klia i fingrarna!
Jag surfar nätet runt för att hitta blomsteraffären, plantaskolor och andra återförsäljare av Änglatrumpeter. Jag är lite tveksam till att köpa över nätet eftersom man ser att många stora kedjor säljer spikklubbor under namnet änglatrumpet.
Och det är inte alls samma sak!
Brugmansia = änglatrumpet
Datura = spikklubba

Visserligen tänkte jag satsa mest på pelargoner i år men det är ju ändå roligt med "trumpeterna" och mina cannor.
Så vi får se i juli-augusti hur trädgården ser ut.

Och så här skrapad i ansiktet blir man efter "närkontaktmedträd"



- by iza in iPhone

Inga kommentarer: