2013-04-23

Tjuvlyssnat, kvällslektyr och busungar!

Jag har nu ikväll suttit och kollat på nätet efter lite roliga grejer att prata om på jobbet.
De gamla älskar det mesta som handlar om barn!
Så då knappade jag in mig på Tjuvlyssnat.se och herregud vad jag har garvat!

Jag inser också att många av grejerna ungar säger hade kunnat komma från Filip! Hans resonemang och logik är helt fantastisk ibland!
Ex- tur att jag har mina blixtenstrumpor på mig så jag kan springa jättefort och frysa ihjäl!
Ehm jahapp!

Här är i alla fall en riktigt klockren som gjorde att jag nästan pinkade på mig!


Ica Supermarket, Alvesta

Pappa ~30 med dotter ~3 i kundvagnen står vid frysdisken. Plötsligt börjar flickan tjuta av glädje samtidigt som hon pekar på en mörkhårig kvinna ~35 med flätor.
Flickan: Ockatotta! Ockatotta!
Pappan: Nej, det tror jag inte…
Flickan: Ockatotta, OCKATOTTA! HEEEEEJ Ockatotta!!!
Kvinnan tittar upp och ser förvirrad ut, men vinkar åt den lilla flickan.
Flickan: Lappa ockatotta!
Pappan: Nej, det vill hon nog inte.
Flickan: JOOOO. Becka lappa ockatotta, NUUUUUU!
Flickan börjar gråta hysteriskt och pappan går försiktigt mot kvinnan i flätor.
Pappan (smått generat): Ursäkta mig, min dotter Rebecka tror att du är Pocahontas och vill klappa dig…
”Pocahontas” ger med sig och den lyckliga flickan får klappa henne en liten stund.





Denna boken hittade jag på jobb och handlar om ett sätt att bemöta demenssjuka! Jag är ju rätt så vetgirig och vill kunna mycket om det jag arbetar med!
Så därför lånade jag hem denna för att ha lite kvällslektyr här hemma!

Vi (läs jag) roade mig med att städa barnens rum medan Filip tittade på tv och Sam ritade på tavlan. Filip kommer in när jag är färdig:
- åh har ni städat mitt rum?!
- ja någon måste ju göra det.
- här har du mer mamma!
Varpå ungen tömmer Sams barnvagn på golvet och ut far en sjujäkla massa gubbar, dinosaurier och bilar! Tack för den!

Sen lyckades dom samsa om rittavlan utan att slåss (för mycket iaf).
Jag går ut i köket och hör två barn fnittra, jag smyger bort till dörren igen och kikar in. Då står dom och "sminkar" varandra med tavelkritorna! I håret, på kinder, i pannan, på munnen och ögonblicken!
Ska man skratta eller gråta? Tur att det är lätt att tvätta bort!







Godnatt!


- by iza in iPhone

Inga kommentarer: