2013-06-23

Tålamod, tålamod tåla-vaddå?!?!

Ja alltså det här med tålamod är fan ingen lätt grej!

Idag hoppade jag in på en av demensavdelningar på jobb. Och där är ju tålamod A och O!
Det är svårt att ställa om sig, från en avdelning med fullt ös och spring fram och tillbaka, till en demensavdelning där det absolut INTE går att stressa!
Man SKA ta det lugnt och man ska ha 7 kg tålamod minst!

Men det var roligt! Jag jobbade ca 1 år på den avdelningen innan jag fick Sam!

Sen kom jag hem, plåstrade om Sams fot, fixade disken, vek lite tvätt, vattnade mina pelargon-sticklingar och lekte med barnen!
Vi grillade hos mamma och barnen busade runt!
Och där, just där hade jag förbrukat alla mina 7 kg tålamod!

Dom lekte med pinnar, sprang och jagade katterna, rymde runt huset och in till grannen (syrran)!
Sen hem och stoppa i dom vars en macka. Filip fick ett vredesutbrott deluxe och gömde sig i en garderob, Sam vrålade sig igenom tandborstningen, smörjningen och pyjamasbyte!

Han vrålade ca 40 min under tiden som Filip läste högt och gnällde om att han ville byta tillbaka sin säng, att han inte ville sova osv. Vilket slutade med att han somnade med näsan i en bok och Sam 15 min senare!

Gissa HUR mycket jag vill ha ett glas vin nu!




Natti natti!


-mobilblogg

Inga kommentarer: