2013-06-15

Godmorgon med Makka pakka!

Så störigt! Det är läängesen Filip vaknade med mig en jobbemorgon!
Så nu sitter jag här med mitt kaffe och den där jävla Makka Pakka på tvn!

Jag och syrran konstaterade igår att det hade varit jävligt najs att ta studenten igen!
Jag kan fortfarande komma ihåg känslan när man stod innanför dörren och man skulle strax springa ut. Det var liksom lite antiklimax över det hela. Superlycklig över att skolan var slut men samtidigt lite nervös och rädd för vad som skulle hända sen.


Hur skulle vuxenlivet se ut, skulle man märka någon skillnad på skola/jobb. Jag hade visserligen redan jobbat ca 4 år på varje lov och lediga dagar typ. Men ändå!

Nu, sådär ca 8 år senare sitter jag i soffan med en 4-åring och tittar på Makka Pakka!

Så grattis till alla studenter och lycka till!







Det ser ut som att vi har en rätt grå vecka framför oss. Jag tycker visserligen det ska bli lite skönt. Min allergi är lite lättare när det är dåligt väder ute!



-mobilblogg

1 kommentar:

SofiFrid sa...

Usch hade jag fått välja hade jag inte tagit studenten, utan åkt hem igen som en vanlig dag. Men grupptryck är vad det är/var...