2013-03-01

Sårvård

Igår eftermiddag fick jag ett mms av Jimmy på ett ihopa-tejpat öra!
Närmare bestämt Filips öra!

Självklart hade jag inte tid att ringa med detsamma. Så när jag fick chansen ringde jag ju fortare än kvickt!
Vad har hänt?
Han busade i sängen och trillade och slog sig i kanten på sängen eller på rittavlan!
Vem har lagt om det?
Mormor såklart!

Jag ringde mamma istället för en fullständig rapport!
Jack/hudavskrap! Ajaj!
Precis under vecket på örat!

Anledningen till att jag måste ringa och kolla är att jag måste ha full kontroll!
Jag litar inte på att någon annan (med vissa undantag) kan göra det bättre än jag själv!

Blir jag osäker på vad/hur jag ska göra ringer jag mamma eller kryddan! Ingen annan, sällan BVC, eller 1177.

Jag kan mina barn bäst! Jag kan ta hand om dom bäst!

Idag måste jag övertala Filip till att ta bort det och lägga om det på nytt, det sitter en stor blodklump under uristripsen och jag måste nog lägga om det annorlunda!





Låt utmaningen börja!

- by iza in iPhone

Inga kommentarer: