2013-02-14

Vilken dag!

Imorse vaknade jag med full panik kl 06.32 och jag började 6.45. Kul? Nä!
På med kläderna fort som fan och slänga sig på cykeln!
Var på jobbet färdig och ombytt kl 6.44!
Inte illa pinkat!

Igår efter dagis körde vi till rusta och Nova. Fick köpt ett par gummistövlar och en ny vattenkokare. Inne på Nova fick Sam premiär-gå, han har alltid suttit i vagnen innan.
Men det gick faktiskt över förväntan! Härligt! Visst dom sprang runt och tjoade och hoppade som barn gör men det var inte en katastrof dag i alla fall!
Sen igårkväll kom Sofi och barnen över och drack kaffe och åt lite äppelpaj. Barnen busade och stojade.




Filip och jag skrev som vanligt lite på kvällen, jag fick hjälpa honom med några bokstäver, typ D, G och C.




Han är väldigt duktig och vill så gärna lära sig! Så det gör vi nu varje kväll innan läggdags.
Borsta tänderna, smörja kroppen, titta i spegeln och säga "jag är duktig", kissa, skriva på tavlan, läsa saga och sen godnatt!
Lagom lång rutin och väldigt rolig och mysig!




Sitter i soffan och läser böcker med Sam, försöker tjuva mig till några pussar men det går inte så bra!








När vi hämtat barnen idag så var set total kaos! Dom skrek och grät om vartannat.
Helt makalöst.
Jag fick iaf vilat en stund så jag ska orka vara vaken längre än till sju ikväll!

- by iza in iPhone

Inga kommentarer: