2013-02-27

Häst, häst, häst!

Jag börjar bli lite trött på allt tjat kring hästkött i produkter.
Varför?

Klart att det inte är ok att det finns hästkött i mat som sägs vara nöt- eller griskött.
Men att dra tillbaka massa produkter för det?
Och vad görs med dom produkterna? Slängs dom istället? Eller nä jag läste någonstans att dom skulle göra om det till biogas, biogas?!

Tänk istället på dom typ 30 miljoner svältande barn och vuxna i världen!
Vad fan är det för tänk?
Nä men vi i välfärdssverige, vi kan göra om fullt funktionsduglig mat till biogas som ger nytta till oss, enbart vi i västvärlden har lov att vara egoistiska, vi är så rika att vi inte bryr oss om vad vi gör med "fel" sorts mat.

Det finns ju även hemlösa/fattiga i Sverige som verkligen hade haft nytta av den maten! Dela ut den istället, sälj den för halva priset så kan konsumenten själv göra ett val!

Jag läste om en man som ville köpa maten av Findus för 10000 kr som han sen skulle dela ut till fattiga/hemlösa. Men fick nej. Det skulle göras om till biogas!


Det här känns lika löjligt som Facebook gruppen "Hästar finns inte".

Jag garvade så att jag nästan dog när jag såg den här bilden! Så därför får den avsluta ikväll!




- by iza in iPhone

Inga kommentarer: