2013-09-29

Skogsmullar, döva barn och vansinnesmamman!

Runt lunchtid idag så tror jag att mina barn tappade hörseln. Det var som att prata med två väggar. Slåss och fäktas med dinosaurier eller lotto-spel eller bara kasta sig över varandra.

Efter filmen bestämde jag mig för att ge mig ut i skogen med barnen. Det var ju så härligt väder, maken var tråkig och trött (gårdagens fylla kom ikapp honom) och han stannade hemma.







Filip tyckte att vi skulle fotografera alla svampar så vi fotade några stycken, han tog kort på någon också.









Och dom var så duktiga, tills det blev pinn-krig.
Och dom skulle jävlar i det inte lyssna heller. Då kändes det som om jag stod i skogen och vinglade på vansinnets brant.
Tills dom blir så förbaskat söta som bara dom kan vara.













Det blev middag hos Sofi och Daniel.
Och även efter maten kändes det som att barnen behövde komma ut en sväng igen.
















Vi hann också med att pyssla och måla lite. Vi hade samlat pinnar och kottar som vi målade.








Så det var två toktrötta barn som slocknade här hemma.
Vi avslutar detta inlägget med Filips sista konversation innan han somnade:

Jag: Jag tycker om att gå ut i skogen,
Filip: jag tycker om att stanna i Sverige.
Jag: öhhhh ok
Filip: var det kul i Danmark? Och Göteborg.
Jag: ja, jo det var det, vi kanske kan åka till Danmark någon gång.
Filip: jag vill åka till Filippinerna.....

Ehm ja.... Godnatt!

-mobilblogg

Inga kommentarer: