2013-05-09

Åbergs trädgård och café

I förmiddags runt 8.30 körde vi mot Ystad för att gå en runda på Åbergs trädgård och café .

Det var jättefint och stort. När vi först stannade bilen såg det inte ut att vara mycket för världen. Men när man väl kom innanför häcken var det jättestort!
Det var olika buskar och träd, olika sommarblommor, perenner och kryddor!
Chiliplantor, tomat, paprika och gurkor.

En hel långsida i ett tält med specialpelargoner!



Jag köpte 3 st specialpelargoner, 1 Bulls Eye light pink, 1 kaktuspelargon Mini Czech och 1 Highfields Vouge.
Allihopa kommer från Sörgårdens handelsplats.




Så nu i eftermiddag har jag gett alla mina små bebisar massa kärlek och jag blir riktigt glad när jag börjar plocka med blommorna!




Alla mina pelargoner som jag har här hemma är sticklingar från förra året, med några undantag!
Tex min doftpelargon "Chocolate peppermint"



Här är mina stjärnpelargoner, den stora rosa är en stickling köpt från tradera "godshill stjärnpelargon", den minsta är en ny stickling från tradera "Robyn Louise" en dvärg-stjärnpelargon. Den stora vita kommer nog från pappa.




Nedan är en annan dvärgpelargon också köpt på tradera, "Picote pink" heter den!



Så det var en riktigt trevlig förmiddag och dit lär vi åka igen!



- by iza in iPhone

1 kommentar:

Fnulan sa...

Äsch kom hem till mig och fixa mina blommor =)