2012-06-20

vad gör man.....

Vad gör man när inget går som man vill?
Vad gör man med trotsiga 3-åringar?
Vad gör man med en 1-åring som vill mycket mer än han kan?
Vad gör man när man inte orkar diska, städa, tvätta och underhålla barn?

Jo man flyr fältet!
Denna dagen har spenderats hemifrån större delen av tiden, dagishämtningen gick sisådär, det är ju aldrig kul att avsluta något man leker med bara för att mamma kommer.
Möttes i dörren av Filip:
-Varför kommer ni redan? Jag har byggt en bilbana!

Jahapp, blev du inte glad över att se mamma?
Efter många om och men kom vi ändå iväg, inom affären, köpa bubblor, ritbok och en blixtentidning, och ja just det SUGRÖRSDRICKA, Filips favorit.
Sedan promenaden hem tog en evinnerlig tid. Väl hemma 1 timme efter hämtningen så blev det vredesutbrott ALLAN när han förstod att han inte fick titta på TV, och att vi inte skulle rita innan lillebror hade somnat.
Fick bära in honom på rummet, han fortsatte skrika och sparkas och hans nya favorit klösas som en tiger, lyfta upp i sängen, hålla fast, och till sist krama bort vreden, kramades i ett par minuter.
Sen sa jag snällt men bestämt att här sparkas och slåss vi inte, vi kramas! Jag frågade honom om han skrek för att han var arg och jo det gjorde han ju. Men Filip vi kan prata när vi blir arga, säga att nu blev jag arg. Och sen går man bort så att man inte slåss. Ja men mamma jag tycker om att kramas fick jag till svar!
Vad bra för mamma älskar att kramas med dig!

Sen fick han snutten och fick lugna sig en stund medan jag nattade lillebror, det slutade med att han somnade till en stund.
Så nu kl 21.45 somnade han!

Han fick även bada hos William och busa hos Melissa där vi hjälpte pappa och Daniel att lägga sten. Inga jättestora konflikter mellan Filip och Melissa, trots lite trötthet och lite blodsockerfall!
Det är ju sådana där "vanliga" konflikter att dom ska ha samma sak samtidigt eller göra samma sak samtidigt!
Men ack så söta dom kan vara tillsammans!

Sam fick följa med mormor och vara hos henne någon timme, och sen fick han cykla hem med mormor och mormor nattade Sam- TACK mormor!

Nu väntar den sista boken i serien om Ayla och Jondalar i Grottbjörnens folk! Jisses vad bra dom böckerna är bra.

Här kommer två bilder på Filip och Sam när dom är lika gamla, sötnosar!



Inga kommentarer: