2012-06-21

det värsta med sommaren är


Att man tvunget ska lida av extrem pollenallergi!
Att det är så varmt så man klistrar fast i soffan!
Att man inte orkar äta någon ordentlig mat!
Att man konstant måste dricka och därmed konstant måste pinka!
Alla fästingar, mygg, myror och getingar som förpestar vår tillvaro, håll er i skogen!

MEN, det bästa med sommaren är:

Sena men mysiga kvällar!
Blomsterpyssel!
Mysiga picknickar på gräsmattan!
Att det är OK att leva på frukt och mackor typ!
Att ett glas vin sällan är godare än en varm sommarkväll!
Att se när barnen badar och busar med vattnet!


Idag har vi haft en bra dag, Filip har haft en bra dag! Inget bråk mellan Jimmy och Filip imorse, inget bråk på dagis, bara en liten dust vid hämtning! Sedan hem till mormor och lämna blommor, sen bada och busa med William (inga konflikter som de inte kunde lösa själv) sedan körde vi hem och gick ut i trädgården! Han fick bada i badbaljan, rita i sin blixtenbok, läsa i sin blixtentidning och sen fick han gå över en sväng till grannen och busa med vovven! Sen gick vi in och han körde bilar med Sam, vi kom överens om att han fick hälla ut dem på golvet om vi hjälptes åt att plocka ihop dem! Sen kom han på att han skulle leka med klossar istället, och hjälpte mig att plocka undan bilarna och ställa in lådan i hyllan, leka klossar, dansa och lyssna på musik, plocka undan klossarna! Ingen ro att äta, han var inte hungrig heller så då blev det en del gnabb, inget stort förvisso! Både jag och Jimmy höll oss lugna och avledde konflikter! (klapp på axeln till oss).

Sen har jag och Filip varit hos morfar och busat, sen cyklade vi ut och skulle plocka blommor men där var inte jättemånga blommor som gick att plocka! Det slutade med att vi cyklade en timme, och plockade lite blommor!
Han ville busa med Rose-Marie och jag och morfar pratade blommor! 2 goda glas vin fick också slinka ner!
Kan ju lugnt säga att Filip däckade i  sängen när vi kom hem vid 20.15

Så denna dagen har varit bra! Sam han är en riktig vilde också, han ger sig inte när det gäller mina blommor! Han bara SKA gräva upp dom, han bara MÅSTE plocka ur jorden och lägga på plattorna! GAAAHHH! Mamma blir tokig!

En vacker dag ska jag fota mina fina blommor och visa upp dem här! Har ju egentligen på tok för många nu, med alla nya skott, gamla skott, moderplantor så har jag väl en ca 25-30 pelargoner, tror jag har 5 änglatrumpeter, 1 spikklubba, 2-3 cannor och endast 1 stackars fuchsia!
Och allt detta ska samsas med två barn i en rätt så liten trädgård! Men ack vad jag njuter!

Nu blir det fotboll och kanske snart sängen! Är riktigt trött! Jag har ju dessutom hunnit med att jobba några timmar idag, klätt en majstång och underhållit pensionärerna på jobbet, druckit kaffe och lite mera kaffe!

Påbörja aldrig något du inte kan slutföra

Inga kommentarer: