2011-10-14

En dag som denna!

En dag som denna är jag jävligt glad för min familj,
en dag som denna njuter jag av att vara jag!

Morgonen började helt ok, fick på filip kläderna utan bråk, och tänkte YES, idag blir det lätt! :)
Men icke sa nicke, när vi kom till ytterkläderna var det stopp! As usual!
Men vägen till dagis gick smärtfritt och lämningen likaså! Promenix hem till mamma för att stjäla lite kaffe!
Sen en tur ner till pappa i solen och en kopp kaffe där, hem för att läsa lite i Hästarnas dal (läs trycka i mig dajm och jordnötter) sedan kom filip hem och vi städade på framsidan, klippte gräset, krattade ihop skit och sopade plattorna, filip sopade hela vägen och så tyckte han att grannen skulle låna bår utebelysning :/ han är så generös! ;)

Nu ikväll skickades mannen min iväg på bastuklubb! Det behövde han, försöker förklara för honom att vi faktiskt inte sitter ihop, det kan vara väldigt bra att vara lite ifrån varandra, oftast är jag iväg själv och gör något och han sitter hemma i soffan, men idag lyckades han lyfta arslet och pallra sig iväg! ;)
För att mer kunna  njuta av varandra så tror jag att man måste hinna sakna varandra lite!

Därför skulle filip och jag ha pyjamasparty i soffan och titta på Phineas och Ferb - andra dimensionen, den nya filmen som vi har tjatat om hela veckan!
Den började sju, så då hade vi laddat upp i soffan med täcke och pyjamas och liiite godis fast det bara är fredag, det slutade med att 4 bitar godis senare och när kl var 19.30 ville han ha välling och sova! What?
Got the perfect kid, han säger själv till när han blir trött, visserligen var det till föld av en konflikt och jag sa att han skulle gå och lägga sig, men när han 2 min efter utbrottet kom och sa att han ville ha välling i sängen så var det lugnt och han sov 5 min senare typ! =)

Han kan ofta komma och säga att han vill gå och sova eller att han är trött! Riktigt skönt!

Sen kom svägerskan hit och det blev lite vin och skitsnack, skönt.

Jag var även duktig och kom ut på en powerwalk, all by myself innan mannen stack iväg! 3:e promenaden denna veckan, och det är sååå skönt!Jag vet, jag vet, jag vet att jag måste sluta trycka i mig dajm och jordnötter men där ju SÅÅÅÅÅ GOTT!

well well, snart ska lillesnor ha mat och filip ska pussas på, har nämligen en teori att om man går in och pussar på honom några gånger under kvällen och innan man går och lägger sig så sover han längre i sin egen säng, kanske löjligt men jag inbillar mig att han då vet att vi finns nära och blir inte ledsen om han vaknar till lätt, och sen är det jäkligt mysigt att snika till sig några fler pussar!







A tripp down memorlane!

Inga kommentarer: