2015-01-21

Ingen bra dag!

Den här dagen har varit lite knepig! Morgonen började seg, två mycket trötta pojkar som masade sig upp under protester!

Jobbedagen gick fort och hela arbetet flöt på bra! Med fantastiska kollegor och en rolig arbetsplats blir allt mycket lättare!

Jag hann till och med ringa ett viktigt samtal! Tummen upp på det!

Sen när jag hade hämtat barnen och dom kivas som vanligt kände jag huvudvärken komma smygande. Och det beror INTE på barnen! Det är vantrivsel. Jag vill inte gå hem!
Det är jobbigt nu. Det känns som att dagarna segar sig fram och att det aldrig kommer bli den 30:e.

Och just idag kände jag lite ångest, ångest över röran, ångest över vissa beslut, ångest över barnen!
Har jag gjort rätt? Eller skulle jag gjort något annorlunda?

Sen blev barnen bråkiga vid maten, vägrar äta, vägrar smaka och bars skriker! Då rann all energi ur mig! Och jag som skulle iväg och fixa en sak.
Bara tanken på att klä på två aptrötta barn och cykla i det kalla mörkret gav mig rysningar!

Så gulliga mamma kom upp och satt här och jag fick en timmes andningspaus hos pappa! Och det gjorde underverk!
När jag kom hem hade energin, orken och tålamodet kommit tillbaka!

Så vi kunde i allafall avsluta dagen med en underbar lässtund och massa mys och gos!
Vi läste Bobbo Bubbeldrake och pratade om sagorna och vad Bobbo gjorde för goda gärningar!
Försök säga Bobbo Bubbeldrake många gånger i rad! Haha!





Fick en trevlig stående present med hem från dagis! Tack! Alltså verkligen! Tur att tvättmaskinen var tom!




Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: