2011-07-22

Feeed me!

Kom just på att jag inte har ätit något annat än 2 kanelbullar och en pyttedamsugare idag, *stupid*
så två ynka mackor med marmelad fick jag tryckt i mig precis!

Och jag fick provat brudklänningen idag, färdigsydd och allt, den satt som en smäck! Så tack för hjälpen Rose-Marie! Helt fantastiskt duktig är du! =)

Nästa vecka är ju som man kan förstå helt fullspäckad, och allt ska göras med Filip hemma! Hur nu det ska gå till! Och nervösare och nervösare blir jag dessutom, tänk om något går fel, tänk om jag typ trillar på torsdag och bryter en arm eller ett ben, eller att jag sväller typ 7 kg på en vecka! Och värre lär det  väl bli nästa vecka, jisses kors. Tyvärr så har jag ju ingen som är nervös med mig, sambon blir inte så nervös och skulle han bli det så visar han absolut ingenting!

Igår fick man verkligen en försmak på hösten, så himla nice, jag ÄLSKAR hösten, med alla fina färger, kylan, blåsten och regnet. Visserligen är regn bara ok om man har rejäla regnkläder vilket jag INTE har, men det ska införskaffas innan hösten kommer för ska jag promenera till dagis varje dag i höst behöver jag ha rejäla kläder!

Sedan måsye jag ju bara säga hur fruktansvärda händelserna i Norge är, bomben fick man ju höra om i förmiddags, men när jag kom hem nu berrättar sambon att en man tydligen hade gått lös med ett automatvapen på en ö där man hade ungdomsläger. Så fruktansvärt. Jag undrar vart världen är på väg, håller vi på att utrota oss själva?
Massa bisarra händelser världen över, svältkatastrof i Afrika sker med jämna mellanrum, och mellan "katastroferna" har dem ju inte så gott om mat heller, bisarra åskoväder lite överallt i världen, stormar som ska vara värre än man någonsin sett, jättemånga nyheter om mord och våldtäkter.

Nej jag är fruktansvärt glad att jag har det så bra som jag har det och att jag bor där jag gör. Jag har min familj som är frisk och kry, jag har mat på bordet och kläder på kroppen. Ett bra socialt nätverk och mycket att vara tacksam för.
Tänker man på det? Nej.
Uppskattar man det? Nej.
Bara när man blir påmind om hur andra har det.

                        
                                                      Titta, jag kan bli lite sur också!


                                                    
                                                    Jag är en liten skitunge!!!

                                                      Kolla, vi ska syssla med wrestling sen!



                                                     Pappa fick fina blommor av Filip



Nu ska jag ta och krypa i sängen och hoppas på några timmar ostört!

Inga kommentarer: